داشبورد مدیریتی ابزاری است:

 

  • به مدیران یک دید بالا از عملکرد یک سازمان می دهد
  • مدیر ارشد بتواند در یک نگاه شاخص های کلان را ارزیابی نماید
  • برای تصمیم گیری به هنگام استفاده گردد
  • به مدیریت کمک می کنند تا تصمیات صحیح تر و کم خطا  جهت تحقق اهداف تجاری آینده سازمان مبتنی بر داده اتخاذ کنند

 


دسته بندی داشبوردها:

داشبوردها از نظر نوع عملکرد به دو دسته اصلی تقسیم می گردند:

  • داشبورد های ارتباط آنلاین
  • داشبورد های مبتنی بر مخزن داده


داشبوردهای مبتنی بر مخزن داده مکان یا Stage برای آن درنظر می گیرند که اطلاعات قبلی سازمان پایش و تمیزسازی و دسته بندی می گردد و نهایتا به این مخزن انتقال داده می شود.لایه نهایی یا داشبورد گرافیکی به مخزن وصل شده و گزارشات نموداری و KPI های مختص سازمان را در قالب های زیبای گرافیکی به نمایش در می آورد.

ولی در داشبورد های آنلاین بدون واسطه مستقیما به داده های اصلی سازمان وصل می گردد و در لحظه و بدون تاخیر اطلاعات سازمان را به صورت گرافیکی زیبا نشان می دهد.

هر کدام از انواع داشبورد ها در جایگاه خود کاربردی و قابل استفاده هستند .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *